Friday, January 22, 2010

Hikmah dr kejadian hari ini

Setelah selesai solat, aku re-visit semula apa yg terjadi hari ini....sebenarnya ada hikmah dr apa yg terjadi hari ini.....kerana dr kejadian hari ini aku mula berfikir apa akibatnya jika terjadi perkara yg sama kpd akaun standard aku...huh..mmg mengerikan...syukurlah akaun standard aku sempat close beberapa saat sblm tenet putus...utk akaun std mmg aku x publish performance di sini..biarlah rahsia ...kata CT Nurhaliza.....

Cukuplah akaun mini ini sebagai bahan pembelajaran...

Berbalik kpd masalah hari ini...apa yg aku mula fikirkan ialah back up...back dlm erti kata, jika ada mslh aku dpt ambil action dlm tempoh kurang dr 1 minit..krn dlm forex 1 minit membawa seribu erti...dlm masa 1 minit price blh bergerak puluhan malahan ratusan pip...

So, aku perlu back up system yg mampu ambil alih dlm masa kurang dr 1 minit...apa yg aku terfikir ialah another set of PC dan internet connection...yg mana masa aku trade, set ini juga mesti berfungsi seperti set asal yg aku gunakan...jadi kalau ada apa2 mslh, x perlulah aku nak kena start up PC dulu then establish new connection pastu buka MT4 skali lagi.....

Just go the next station dan execute apa yg tergendala tadi..thats it. Fool proof system...

So apa yg aku perlu cuma another internet provider....aku dah ada modem yg lama...cuma this time aku nak tambah wireless router so boleh la aku bergerak kat mana2 bahagian dlm rumah utk trade...

Laptop dah ada xtra tp rasanya nanti aku nak beli desktop la pulak...anak2 nak layan game blh la guna desktop tu masa aku tak trade...

Apa lagi erkk....yg aku perlu....x pa nanti aku fikir lagi la...nak sambung tido dulu....2 hari cuti nie...anak2 pulak sekolah hari ini...gantian....

ohhh..hampir lupa aku....ada tournament bowling hari ni.......kena g jenguk sekejap la....anak2 buah kena jaga gak...60 org masuk tournament hari ni...

esok pulak ada new trader nak kena train...padat schedule aku kebelakangan ini tp aku hepi sebab aku buat apa yg aku minat, x terasa mcm kerja sgt la....apa yg aku dpt ialah self satisfaction terutamanya bila tgk trader2 komuniti ni boleh wdraw tiap minggu....Syukur Alhamdulillah..

TQVM kpd Masta Joe krn memberi tunjuk ajar kpd aku..ilmu yg disalurkan kpd aku akan aku turunkan kpd semua trader2 komuniti ini...semoga profit selalu..





1 comment: