Friday, November 20, 2009

13 akaun kena disable

Aku bersimpati dgn rakan2 trader yg lain. 13 rakan trader kena disable akaun. Akaun mrk kena upgrade ke standard akaun.....itulah, dah pesan masa training dan briefing, jgn buat profit melampau nanti akaun kena disable. Masa tu semua angguk, lps tu x tahan dek krn profit setiap kali enter pos, semuanya terlanjur....kalau boleh 24 jam nak enter pos....ha ha ha...
Tak apa, walaupun akaun disable, profit masih boleh withdraw, buka akaun baru dan trade lagi. Cuma beringat la kali ni, jgn melampau sgt. Boleh kalau nak maksimumkan profit, tp ikutlah strategi yg telah dirancang. Kalau tak jenuh la kawan2 semua kena angkut satu kampung punya IC dan bill utk buka akaun...ha ha ha....
Aku tgk kebanyakan yg kena disable disebabkan profit more than 50% dlm tempoh x sampai 1 mggu. Mmg proven teknik ni profitable, cuma jgn la belasah habis-habisan. Biar patut padan dgn capital. Mantain low profile di mata broker, guna strategi yg telah di atur. InsyaAllah selamat....
Cuma persoalan skrg, bolehkah komuniti yg semakin berkembang ini menurut apa yg di rancangkan. Entah dr mana datang, tiba2 ramai trader2 yg joint komuniti ini. Apa yg aku tgk may be word of mouth.....sebab x ada pengiklanan dibuat utk mengembangkan komuniti ini. Malahan ada juga yg dtg jauh dr Kuala Lumpur utk memberikan duit utk di trade oleh komuniti ini terutamanya kpd guru aku. Tp semuanya di tolak dgn baik sebab kami x mau ada tekanan utk manage akaun org lain. Apa yg boleh dibantu ialah sama2 belajar dan trade sendiri. Lagipun teknik ini simple shj.
Berdasarkan pengalaman aku, utk mencapai 50% profit sebulan cuma perlu spend dlm 1/2 jam hingga 2 jam sahaja maksima sehari. tak perlu merenung chart sampai nak keluar biji mata. Masa paling cepat utk capai 2.5% target harian yg aku buat ialah 4 minit.
Tp apa2 pun bergantung kpd trader itu sendiri....ada juga trader yg masih belum dpt buat paradigm shift. Masih lagi terbawa-bawa dgn karektor lama. Bukannya tak boleh tp akan menjejaskan disiplin mrk sendiri.
Program pemulihan trader yg aku gabungkan dgn teknik drp guru aku ini memberikan kesan yg positif kpd diri aku. Insyaallah akan aku tekankan kpd trader2 yg lain supaya mrk dpt mengosongkan minda mrk dan mengadaptasikan teknik ini sepenuhnya....
7 principle for successfull trading mestilah di fahami sepenuhnya supaya paradigm shift dpt di buat sepenuhnya....

No comments:

Post a Comment