Friday, November 20, 2009

2nd week performance

Smlm berakhirnya minggu ke 2 trading. Alhamdulillah setakat ini semuanya berjalan lancar dgn akaun aku. 2 mggu profit 27%. InsyaAllah mggu depan lot size akan di besarkan setelah aku kini lebih serasi dan dapat mengikut rentak market. Kesilapan yg aku lakukan dlm tempoh 2 mggu ini telah aku kenal pasti iaitu lupa delete PO sebelum keluar dr market. Kesilapan ini telah menyebabkan drawdown sehingga -40 pip sblm position tersebut close dgn profit. Ini telah memberikan tekanan kpd aku dlm tempoh trading dgn floating namun suatu yg baru aku telah discover berikutan dr kesilapan ini iaitu self defend system.
Total trade utk 2 mggu ialah 110 dgn 109 profit dan 1 lost. Ini memberikan profit entry pada 99.09%.
Kebetulan pula pos buy ialah 55 dan sell juga 55 pos.
Apa yg membuatkan aku begitu rilex dgn teknik ini ialah drawdown yg begitu minimum sebelum pos dpt ditutup dgn profit. Selain dr pos yg berpunca dr PO yg tidak di delete sblm keluar dr trade, pos2 yg lain draw downnya sikit skali. Bermula dr -8 pada peringkat permulaan sehinggalah beberapa hari terakhir trading, aku berjaya meminimakan sehingga -4.
Next week target ialah utk mencapai total 50% profit iaitu USD500.
2nd akaun telah pun di buka untuk strategi yg sama utk matlamat yg agak berlainan sedikit. Deposit pula mungkin akan di ambil drp keuntungan akaun pertama ini. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment